Etiketter

3 februari 2011

Aj.

Idag har jag jobbat. Det fina med det är att maten serveras på jobbet och man kan utan dåligt samvete käka ungefär så mycket man vill. Å andra sidan betalar jag ju för det via lönen, men det är en försumbar summa. Pendling till jobbet går på 120 tur och retur, och på vägen hem gick jag förbi Mobilia. Innan den gode läsaren får  spader och undrar vad i hela världen jag gjorde där ska jag förklara: jag har tandvärk. Jag har sån jävla tandvärk att jag tror att jag ska spy. Framför allt kan jag inte sova. Så nu har jag varit och köpt Voltaren för 56 kronor, i hopp om att döva tandvärken såpass att jag ska få sova någorlunda gott i natt. Dessutom planerar jag att skölja ner den med ett litet sömnpiller, för en dag till som sömngångare klarar jag inte av. Sen gick jag till Ica och köpte lök, vitlök och frukostbröd för 27,50.

Så, dagens utgifter blir 203, 50. Det låter mycket, men jag kan ju inte gärna låta bli att ta mig till jobbet. Nu blir det mer värktabletter. Mmm, piller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar