Etiketter

11 februari 2011

Liten utflykt till Falkenberg

Och det gick inte åt särskilt mycket pengar, må jag säga. Till att börja med kostade inte ens resan något eftersom jag använde det tillgodokvitto jag fick efter min evighetslånga bussresa i julas. Win! Jag tog bussen till tåget och eftersom jag redan hade laddat mitt busskort för länge sen var det ju också gratis, typ. Jag hade gjort nån slags snabb förhandling med mig själv innan jag åkte att jag inte hade något vettigt att packa till matsäck på tåget och därför var det okej att köpa en liten lunch på Pressbyrån för 49 kronor. Sen blev jag ju servad med mat och vin och frukost och grejer i Falkenberg, och det är inte så illa bara det. Gjorde en snabb utflykt för att hälsa på en god vän, och gick faktiskt ner i den fantastiska garnaffären på vägen. Trots att jag stod och klämde på en massa fina garner lade jag dem ifrån mig och gick utan att köpa, trots perfekta färger och rea och allt möjligt. Dessutom köpte jag en yoghurt för en tia till tåget hem och två paket hundtugg till Sveriges mest kräsna hund för en femtiolapp. Och, jag fick en hel påse bröd med mig hem, så jag gick nog nästan med vinst. Jodå. Vi kan väl låtsas i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar