Etiketter

9 februari 2011

Mer mediciner

Eftersom Citodon inte hjälper mot någonting annat än klartänkthet har jag fått rådet att kombinera paracetamol och ibuprofen. Det verkar funka - men det kräver påfyllning i lagren. Så idag masade jag mig till apoteket och köpte värktabletter för 80,50. Det är dyrt att vara smärtfri. Sen hade jag hittat mitt gamla Espresso House-kort och det visade sig att jag hade tillräckligt med pengar på det för två kaffe och en muffin som jag delade systerligt med Marlene. Men eftersom de pengarna ändå redan fanns på kortet tänker jag anse att det var ungefär som en skafferirensning och låta udda vara jämt. Sen gick jag hem och betalade räkningar som jag försökt låtsas inte fanns. 500 typ för tv-avgiften (som jag faktiskt sagt upp, teven är kaputt och jag tänker inte köpa ny) och 68 kronor för en tidning som jag inte ens har läst. Jag ska börja säga upp lite tidningar, tror jag.

Nu ska jag packa väskan för ett kort besök hos mor och far. I morgon får jag träffa min hund igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar